1 feb. 2009

God kväll söndag


Efter en mysig helg hemma hos Björn är jag nu hemma hos mig, hemma hos mina goa katter. Det har varit en lugn och skön helg med en del tv och massor med sömn.
I fredags kväll blev det mys med lets dance. Ännu har jag inte skaffat mig någon favorit utan tycker istället att det finns många duktiga. I lördags hade vi planerat in bio och eftersom det var Emma som skulle välja blev det Lasse-Majas detektivbyrå. Det var år och dagar sen jag kollade en barnfilm, säkert ända sen jag själv var barn. Men den var helt klart sevärd. Efter det blev det en snabbrunda på väla och sen hem och bubbelbada. Härligt! Senare på kvällen blev det tv och soffan. Under lördagen var vi förresten också nere vid golfbanan så att Emma och Björn kunde slå lite (heter det så?). Efter att jag i många år hållt mig ifrån golf och inte testat var det nog på tiden att även jag provar. Jag får faktiskt vara ärlig och säga att det faktiskt inte var så himla tokigt och tråkigt som jag föreställt mig utan helt okey. Skulle nog kunna tänka mig att göra det någon mer gång. Jag var inte helt kass på det heller, enligt Björn. Kanske var det nybörjartur?
Idag har det varit kallt och blåsigt så vi har bara varit inne. Björn har ordnat och fixat i sitt hem, Emma har haft en kompis där och jag har legat i soffan och läst ” i cirkelns mitt”. Sen har vi givetvis hunnit med att kolla en film innan det blev dags för mig att åka hem till katterna. Så …… en härligt lugn och skön helg. Och jag längtar redan till onsdag.

Inga kommentarer: