20 apr. 2009

Helgen

Helgen har bjudit på lite av varje. I fredags var jag och Björn på en idrottsgala. Helt klart mycket trevligt, god mat, rolig underhållning och trevligt folk. Vi hamnade vid ett bord där jag snabbt blev värvad som framtida politiker i stan, till och med som partiledare. Haha! Och jag som så gärna vill bli president ;) Skämt åsido, det var en skojig kväll med mycket skratt.

Lördagen tillbringade jag med att jobba extra mellan 13- 24. Den andra personalen skulle åka iväg till motormässan med en del klienter så jag tog på mig ordna och fixarrollen med bland annat storhandling, matlagning, körningar och tv-sällskap på schemat. Det var väl inte sådär jättestimulerande med ger pengar.

På söndagen hade jag och Björn bestämt att vi inte skulle göra någonting alls. Med det höll inte så länge utan istället åkte vi till en plantskola och handlande bambu som planterades när vi kom hem. (allt för att dölja Björns grannes ”sopstation”). Det blev fint och kommer säkert blir ännu bättre när bambun växt till sig och blivit riktigt tät. På kvällen blev det ett bubbelbad, sen lagade vi god thai-mat och kollade en film. En härlig dag och helg.

Inga kommentarer: