8 apr. 2009

Det kunde gått illa idag

Idag höll det på att bli lite tokigt. Jag åkte till mah för att lämna in omtentan som skulle vara inne senast klockan 12. Eftersom jag inte har någon skrivare hemma brukar jag alltid skicka skolmaterialet till min mail och sen skriva ut det i skolan. När jag kommit till mah sätter jag mig i en datasal, startar datorn och öppnar upp min mail. Då upptäcker jag att jag inte gjort som vanligt (med att skicka den till min hotmail). Eftersom det var en tenta som också skulle till urkund hade jag dagen innan skickat in den och samtidigt skickade jag en hemlig kopia till mig själv (som jag i all förvirring glömde bort!). Men eftersom det är kodade tentor så skickade jag den genom min skolmail och tydligen sparas inte mail som man skickar från den.

Klockan börjar närma sig elva och jag inser att jag inte kommer hinna hem för att hämta tentan. Mitt första alternativ blir att ringa mamma så att hon kan åka hem till mig, hämta min dator, köra till mah och lämna den så att jag kan skriva ut och lämna in tentan i receptionen. Men hon svarar inte. Suck! Paniken kommer, jag är verkligen inte sugen på att göra om en tenta för att jag kommer att lämna in den för sent. Alternativ två blir att tala om för mannen i receptionen att jag tabbat mig och fråga om han kan hjälpa mig på något sätt. Sagt och gjort, jag hamnar hos någon dataexpert som ska försöka hitta den skickade tentan någonstans i internetvärlden. Det lyckas inte men då plötsligt kommer jag på att jag har skickat en hemlig kopia till min hotmail. Så då var det vara att skriva ut den och gå med kallsvettig kropp, ett stort leende och en tenta till receptionen. Jag har nog aldrig känt en sådan lättnad av att lämna in en tenta. Härligt! Efter denna pärs var jag tvungen att åka hem och lägga mig. Jag var helt slut (jag är ju faktiskt förkyld också!)

1 kommentar:

Fia sa...

puuhhjuuuu! vilken tur att du hann in med tentan i tid! hoppas du har haft en mysig påsk! kram