31 okt. 2008

Störtlöjligt!

Visst du om att det finns en dag som heter Grannens dag?
Läste i sydsvenskan idag att man redan år 2000 infört en sådan dag. Syftet med dagen är att man ska uppmärksamma grannarnas betydelse och krönikören som instiftat dagen tycker att man ska visa det genom att t ex hälsa (gör man inte alltid det?!) eller vara vänlig. Störtlöjlig dag enligt mig. Detta ska jag helt klart bojkotta.

I samma artikel redogjordes det också för en undersökning som gick ut på att ta reda på vilken granne som man minst av allt vill bo bredvid. Här följer listan:
1. Den sura, ljudkänsliga tanten - 26%

2. Den högljudda festprissen - 24%
3. Den exhibitionistiska sexgalningen - 13%
4. Den skrikiga barnfamiljen - 11%
5. Den stränga, petiga ordföranden i föreningen - 9%
6. Djurälskaren med fem katter och tre hundar - 7%
7. Den gitarrspelande rockkillen, operasångerskan, annan - 3%

Jag tror inte att jag finns med som en mardrömsgranne. Mitt störande är nog i så fall att jag skiter fullständigt i att man inte får dusch efter kl 22 och innan 06. Vill/behöver jag duscha så gör jag det utan att kolla klockan. Sån är jag!

Inga kommentarer: