3 feb. 2010

snö, snö och åter snö


Idag har jag haft en ledig dag, eller rättare sagt jag har inte haft föreläsning utan varit hemma. Så efter att ha pluggat och sökt en del jobb under dagen kände jag att det var läge att få lite frisk luft. Men vad göra ute? Efter att ha öppnat dörren kom jag snabbt på en sak att göra: skota snö! Jag tänkte att jag skulle skota fram en parkeringsplats till min nya bil. Så det var bara att sätta på skidbyxor, jacka, mössa och tjocka vantar. Det hade kommit massor med snö så det tog en bra stund. Men det blev en mycket fin plats för bilen! Efter det skotade jag uppfarten, gången från bilen och in, vid grindarna och under taket vid ytterdörren. Puh! Jag vill verkligen inte att det ska snöa i natt oxå!
Nu sitter jag här med en rejält trött kropp och en rygg som känns som en spiral. Jag tror att jag ska fråga om jag kan få lite massage ikväll?!

Inga kommentarer: