31 mars 2009

För min del tar det ett tag att tina upp


Visst har det varit underbart väder idag?
Många känner vår i luften och blir helt nippriga och härliga. Men jag känner mig bara så arg, ledsen, missförstådd, känslig, tråkig och frustrerad.
Jag önskar att jag kunde ha på mig snygga och korta vårkjolar men jag fryser ända in i märgen och har is i magen.
Jag önskar att jag kunde strosa runt i vackra högklackade skor istället för att se tråkig ut i gympadojor.
Jag önskar att mig att kunna sitta och fika med vänner, ljuga och skvallra men är trött på att det alltid ska vara jag som hör av mig.
Jag önskar att någon sparkade mig i häcken eller i alla fall kramade om mig och säger att allt blir bra.
Jag önskar mig en färdig utbildning, en snygg och sportig bil, en lägenhet som luktar gott, friska katter, massor med pengar, en bra bok, en ny vårgarderob, blommor, en fungerande cykel, en ögontid, en träningspartner, en godkänd tenta, en picknick i parken………..

Är det detta som kallas vårdepression?

Åh, vad jag längtar till Amsterdam…………

1 kommentar:

åsa sa...

Ska du till Amsterdam???? ;-)
Tråkigt att du känner dig vissen. Du vet att jag gärna både tränar, fikar och ljuger med dig! Om du nu ska till Amsterdam så gissar jag att du blommar upp där. Vi hörs!
STOR kram