13 mars 2009

Ett gott rödvin till fredags kvällen


Kvällen ska tillbringas med Björn och Emma och middagsplanerna är tacos. Jag skulle precis börja förbereda lite genom att skala grönsaker, öppna konserverburkar och sånt. Men så klart måste man ju börja matlagningen med ett glas vin.....Och då hamnade jag här! Grejen är den att jag har nämligen hittat ett tokgott vin som jag känner att jag gärna vill rekommendera.
Vinet är ett argentinskt rödvin som heter Ecologica. Det är gott till mat men också trevligt som ett vin man bara myser med utan mat. Det som gör Ecologica lite extra gott är att det är KRAV-märkt och Fairtrademärkt. Vinet, som har nummer 6512, kostar på flaska 59 kr och på box 189 kr. Mums!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

MM det där vinet är verkligen jätte gott både det röda och det vita krams // Jossan

Anonym sa...

å tackar för tipset! nåt jag ska testa framåt sommaren ;)
och ännu bättre iom att vi precis ska få ett nytt köksbord mot en flaska vin och hade ingen aning om vad sjutton jag skulle köpa..! now I knöw.. ;)
tipsa gärna om fler när lusten faller på :)