12 dec. 2008

En form av lycka


Jag vet att jag är lite väl tidig men jag kunde bara inte låta bli. Jag har köpt en gran, jag har satt in granen, jag har klätt granen och jag är så himla nöjd. Visst är den jättefin?
Det blev en riktigt mysig juldag/kväll igår. Först var mamma och jag iväg och handlade gran, gick på Ikea, käkade lunch och hade det mysigt. (trots att jag hade totalt kaos i magen efter att druckit kontrastmedel tidigare under dagen till CT-röntgen). Sen var det hem och klä granen och städa som stod på schemat. Senare på kvällen kom Cissi hem till mig och vi hade vår traditionella glöggkväll i december. Vi åt lussebullar, pepparkakor, drack glögg och trivselfaktorn var hög. Björn tittade också in och lyckan var total när jag upptäcker att det snöar när vi kör hem till honom för att sova.
Ibland är det lätt att göra mig glad.

Inga kommentarer: