19 jan. 2010

Motivering på g


Jag har inte känt mig så motiverad att skriva på ett tag. Egentligen kan jag inte komma på någon direkt anledning och tänker att jag inte behöver ha det heller. Jag har nog istället bara haft en massa annat att göra och därför inte suttit vid datorn så långa stunder. Idag har jag i alla fall suttit hela dagen vid datorn för att leta information till c-uppsatsen. I en paus googlade jag ”skrivkramp” och där stod bland annat att uttrycket används ofta metaforiskt om den mentala blockering skribenter kan drabbas av, kallad skrivblockering. När jag klickade mig vidare på skrivblockering framkom det att det är ett psykiskt fenomen som innebär att man temporärt förlorat förmågan att författa. Orsaken till detta kan vara prestationsångest eller bristande inspiration. Jag känner inte att jag har någon prestationsångest så det får bli bristande inspiration. För att hitta den har jag förnyat designen på bloggen. Hoppas det hjälper. Vad tror du?

Inga kommentarer: