28 jan. 2010

Om snö och döda djur

Ja, Herre Jesus vad det snöade igår!

Jag hade en liten tanke innan jag åkte in på Malmö på morgonen:
– tänk om jag ska stanna hemma idag, det kommer säkerligen att vara total kaos på eftermiddagen och tågen är säkert inställda.
Den tanken släppte jag fort, på något eller annat sätt kommer jag ju hem. Och det gjorde jag. Två timmar tog det, helt okej faktiskt. Men skit i tågen nu.

Som en del vet är jag inte speciellt förtjust i att se eller ta på döda djur. För cirka en vecka sedan upptäckte jag en död fågel på uppfarten. Jag bad Björn slänga den, eftersom jag inte klarar av det. Han slängde den och allt var frid och fröjd. Men några dagar senare låg den på uppfarten igen. Björn slängde den och jag var nöjd. Men igår morse när jag skulle iväg till skolan såg jag att den hade åkt fram på uppfarten. Igen!!! Jag gick en omväg och tänkte att jag skulle säga till Björn att ta bort den på kvällen. Men med vädrets makter var fågeln begravd under snötäcket senare på kvällen och kunde inte slängas. Så i morse var jag livrädd att jag skulle råka trampa på den. Så istället för att gå i hjulspåren och slippa snö och våta skor valde jag att gå så långt på andra sidan som möjligt, dvs. i hög snö. Men heller våta skor och byxor än att trampa på fågeln. Det är ju så äckligt med döda djur. Örk!

Inga kommentarer: