20 jan. 2010

Längtan


Att ta sig till Malmö med tåg brukar inte vara några större problem. På vår, sommar och höst i alla fall. Under vintern är det helt hopplöst att försöka planera in tider och åka i ”vanlig tid”. Som idag t ex började jag skolan 10.15 och hade jag tänkt ta tåget 08.48. När jag kommer till stationen får jag reda på att tåget är 20 minuter försenad så det var bara att ta ett djupt andetag och vänta. I Lund får vi byta tåg eftersom sista sträckan blivit inställd p g a förseningen. Jag hamnar på ett tåg som stannar på alla mellanstationer och det innebär att det tar extra lång tid. När klockan är 10.15 springer jag in till salen och hinner precis sätta mig innan lektionen börjar. Puh! J-kla Skånetrafiken.
Jag längtar verkligen till sommaren. Jag längtar verkligen till examen och jag längtar verligen till att få komma ut i arbetslivet på allvar. Jag längtar till min lilla rosa 118!

Inga kommentarer: