22 jan. 2010

Min dag


Skolan har nästan precis börjat och efter sex terminer har jag fått till en studieteknik som jag är nöjd med. Den går ut på att se studierna som ett jobb d v s att jag går upp i tid på morgonen oavsett om jag har föreläsning eller inte. Efter frukost och tandborstning sätter jag mig och läser kurslitteratur och på annat sätt följer studiehandledningen. Jag tar lunch och eftermiddagspaus och slutar plugga cirka fyra, fem-tiden. Men när jag vaknade i morse kände jag direkt att jag inte var ett dugg sugen på att plugga. För att inte skaffa mig alltför dåligt samvete tänkte jag sysselsätta mig med jobbrelaterade saker t ex ringa referenser och andra som jag tror att jag kan har nytta av i jobbsyfte, skicka cv, söka jobb osv osv.

Senare idag ska jag träffa Ronny över ett glas vin på Stortorget. Ikväll blir det god middag hemma (Beryls fläskfilé) och sen Let´s dance med Björn och Emma. Mina favoriter är just nu Claudia och Agneta.

Inga kommentarer: