7 sep. 2009

Tva oar pa fyra dagar

Sagt och gjort, pa nagra dagar har vi besokt bade koh Lanta och Phi-phi island. I fredags tog vi baten fran Phuket till koh Lanta. Det ar en resa pa ca tre timmar med ett snabbt stopp pa Phi-phi. Batresa dit gick kanonbra, vadret var soligt och havet var lugnt. Jag lyckades till och med branna benen och fa vattenblasor. Pa Lanta tog vi in pa samma resort som jag for tre ar sedan bodde pa nar jag var har nere och pluggade en termin. Resortet, stranden, personalen och byn Saladan var sig likt. Med andra ord var det lite folk och ode sa har i borjan av september pa Lanta. Lite vemodigt kandes det att se boende, strand, restauranger och andra stalllen jag haft som favoriter helt sonderslaget av vadret och tomt pa folk. Men det var anda roligt att fa tillfalle att visa mitt Lanta.

Mitt gamla boende pa Lanta

Efter tva dagar dar akte vi vidare med bat till Phi-phi och har ar vi nu. Det ar mycket mer folk och rorelse har. Vi ater, badar, tar en massage lite da och da, laser, solar och har harliga dagar pa on. En del motion har vi faktiskt oxa fatt nar vi har varit ute och trekkat.



Utsiktsplatsen 200 m o h pa Phi-phi

I morgon bar det vidare till Phuket for en sista dag och sen borjar var resa hemat pa onsdageftermiddag.

Bjorn pa piren pa Phi-phi

1 kommentar:

Koh Lanta - Mia sa...

Koh Lanta är alltid fantastiskt, skulle gärna åka dit under lågsäsong också.