24 sep. 2009

Om snor och löften

Ända sen i somras har jag kämpat med förkylningar. Jag har varit snorig, täppt och trött. Ibland också ont i halsen och hostat. Dessa förkylningar har hållit i sig i några dagar sen har jag känt mig någorlunda okej och trott att jag var på rätt sida och på väg att bli frisk. Men ack nej! Då har en ny förkylning hoppat på mig och ………..Så har det alltså varit sen i somras.
Ett tag trodde jag att jag blivit allergisk men så verkar det inte vara. För cirka en vecka sen var jag så trött på snor och tillbehör att jag gick till apoteket och köpte nässpray och esberitox. Jag som undviker mediciner i alla dess former så långt som möjligt tänkte faktiskt ge det en chans. Och mycket riktigt, jag kände mig mycket bättre i flera dagar. Jippi äntligen är jag befriad! Nu slipper jag en rinnande näsa och arga blickar från andra på tåget när jag snörvlar och nyser. Men nä, inte denna gången heller. I går vaknade jag med en näsa som var helt igentäppt. So here we go again!

Jag har i alla fall lova mig själv att gå till läkaren om förkylningen inte går över inom två veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det sista låter som en "sund" idé!
/Cissi