8 juni 2009

Är jag i trotsåldern eller?

Åh vad jag känner mig duktigt. Jag har precis satt mig ner efter en tuff match med ogräset. I min bostadsrättsförening har vi bestämt att själva sköta viss trädgårdsskötsel. Detta kan jag till viss del tycka är ok men med en massa men…….
Jag anser att man inte kan tvinga någon utan att det måste få lov att vara en frivillig aktivitet. Jag tror också att det är jättelätt att man hamnar i konflikt inom föreningen. Samt att det inte gör speciellt stor skillnad sett ur ett pengaperspektiv. Istället kan man fråga sig vilket som är viktigast; att man kan minska kostnaderna lite grann eller att man har en uppdelning i föreningen där attityden blir ”vi och dem” beroende på om man hjälper till eller inte? För många är detta kanske en svår fråga. Jag däremot tycker inte det. Om man i föreningen beslutar att ta hand om trädgården själv måste styrelsen vara införstådd med att alla inte är intresserade utan att man måste räkna med att alla inte kommer hjälpa till. Uppstår osämja får man ju helt enkelt gå tillbaka till att anlita professionella.

Jag är inte direkt den som gillar att engagera mig i denna typ av aktiviteter (märks va?) och definitivt inte när man hotar med att om man inte är med och rensar ogräs tidigt på lördag/söndagsmorgonen måste avgiften höjas. Kiss my ass och ge mig valuta för de ständiga höjningarna som redan nu sker. Jag rensar ogräs när och om jag vill!!

Nu ska det smaka gott med en kopp the.

Inga kommentarer: