20 juni 2009

Ändrade planer

Attan så konstigt det kan bli. Precis innan jag skulle sticka till jobb igår ringer de från TB (som jag skulle jobba lördagsnatt på) och undrar om jag kan ta ett morgonpass på söndag.
– Nej, jag jobbar ju natt och går av passet på söndagsmorgonen, säger jag en aning förvånat.
Det visar sig att det blivit en dubbelbokning genom att den som ringde in mig inte skrivit upp att jag kunde arbeta. Så då har någon annan i personalen ringt in ytterligare personal. Och givetvis kommer hon inte ihåg det längre (?!!). Resultatet blev att hon bad om ursäkt, jag tjänar mindre och blir ofrivilligt ledig.

Så lite midsommarfirande blir det för min del i alla fall. Jag ska nämligen ta båten till Ven och sluta upp med trötta men glad vänner. Ska bli trevligt!

Inga kommentarer: