27 maj 2009

Årets första stranddag

Igår var det dags för årets första stranddag för min del. Anneli och jag hade bestämt oss för att sticka till stranden om det skulle bli fint väder. Så med glatt humör och sugna på att sola i bikini stack vi till Lomma på tisdags förmiddagen. Den här härliga vyn mötets vi av efter att bilen var parkerad och vi var lastade med filtar, fikan och solcreme.

Trots att det blåste en aning hittade i en liten håla och där låg vi sen och hade hur gött som helst. Mmmmm vad det är härligt med sommar och sol!!

Men… efter cirka 1 ½ timme består himlen mest av mörka moln och kallt hade det också börjat bli. Så efter att vi fikat färdigt gick det inte längre. Vi fick ge upp vår stranddag. Tråkigt med istället åkte vi till Bjärred och åt en god mjukglass med topping. Min bleka hud tackar nog också för att jag inte plågande den med många soltimmar, som jag annars brukar lyckas med. Men lite solbrun lyckades jag faktiskt blir.


Så Anneli, visst blev det en trevlig först stranddag trots allt?

Inga kommentarer: