17 nov. 2008

När gammal blir som ny

Jag har ju glömt att berätta hur det har gått med ögat. Jag var inne hos Emilie för cirka tre och halv vecka sedan för slutprovning och ev. justering och sen skulle protesen vara helt klar. Så blev det inte!

Istället visade sig att efter alla provningar och justeringar har resultatet blivit en näst intill identisk kopia av min gamla protes. Så för att spara in tid och besvär la vi slutjusteringarna på den gamla protesen istället. Kanske undrar ni varför man gör en ny protes när den gamla funkar? Det beror på att den gamla har blivit för liten för ögat och på så sätt, till viss del påverkar att ögonen inte är symmetriska och att ögonlocket inte är lika öppet som det andra. Ögonfärgen är inte heller exakt lika. Så efter att Emilie la på lite extra vax och ljusnade upp den en aning blev den som ny!

Tyvärr är jag inte helt nöjd eftersom ögonen fortfarande inte är helt symmetriska, ögonlocket är lite för långt ner och att ögat ofta blir så torrt att jag har svårt att blinka, plus att det faktiskt gör en aning ont då. Så nu är planen: tillbaka till Dr Jonas som ska spruta in någon form av fett i ögonlocket samt sätta ett styng i sidan för att ”dra upp” ögat. Så ………….fortsättning följer.

Suck, vad jag är trött på detta nu!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch jobbigt med så många turer! Hoppas det blir bra tillslut!

Tack för kommentaren, din blogg är inte så tokig den heller :)
Gillar hatten ;)

Hoppas det är bra med dig i övrigt! Skönt och va hemflyttad kan jag tro?