5 nov. 2008

Jag har tappat mitt step-minne

När jag vaknade i morse kände jag mig toksugen på att gå och träna. Jag hade några ärenden i stan först och tänkte att jag tar med mig kläder och sticker och tränar efter det. Suget var efter kondition och inte ett styrkepass så när jag kom upp till Gerda vid lunchtid blev valet ett steppass. Glad i hågen går jag in i träningshallen och undrar för mig själv om jag kommer att tycka det är lika skoj med step nu och jag har tyckt förr. Men antagligen har jag nog varit ifrån stepen för länge för det tog inte lång tid innan jag började hoppa åt fel håll och gå upp på brädan när dom andra gick ner. Det blev bara fel hela tiden! Kände mig en aning dum och klumpig. Så för att jag skulle klara av att hänga med på hela passet krävdes full koncentration på höger, vänster, upp, ner och lite steg hit och dit. Kände mig som den där killen som kämpar tappert men gör fel oavsett, den där killen som är så rolig att kolla in och småle åt. Så det blir nog att jag i fortsättningen håller mig till stora enkla övningar.

Inga kommentarer: