12 sep. 2008

Uppdatering

Var ett tag sedan jag la in lite ögoninfo och fick gnälla av mig lite. Det har visserligen inte hänt så mycket sen sist, förutom att jag inte längre har en given ögonskugga oavsett sminkning eller ej. Svullnaden har också gått ner. Mycket tycker jag själv men det håller inte protesmakaren (heter det så?) med om.
Jag var där på ett besök för att få utprovat ett nytt och fint öga men Martin skickade hem mig igen för att det var meningslöst att göra ett avtryck eftersom jag var helt för svullen. Fick en tid om cirka två veckor vilket jag tycker är lite frustrerande eftersom jag vill kunna bli färdig och vara som alla andra. För att blidka mig lite fick jag i alla fall insatt en provisorisk ”efter-operationen skalprotes”. Så just nu har jag två olika färger på ögonen, skelar en aning och är (tydligen!) fortfarande svullen. Suck!

Trots allt är jag otroligt glad över att det har gått så smidigt som det faktiskt gjort. Det är faktiskt verkligen superskönt!

Inga kommentarer: