14 jan. 2009

Skandal!!

Idag har jag nog lyckats slå ett rekord. Jag har gått totalt 902 steg! Det är antalet steg som jag tar när jag går till affären och tillbaka. Skandal, va? Trots tentatider, där jag i princip bor i soffan med datorn i knäet, tycker jag själv att jag borde ha kunnat dansa till mig lite fler steg. Men ack nej…..

Idag blev jag i alla fall färdig med tentan. Känns så klart jättebra. Hade tänkt åka iväg till skolan i morgon så jag kan lämna in den. Tycker inte att det finns någon anledning att vänta till fredag som är sista inlämningsdag. Utan istället är det skönare att bli av med den, annars är ju risken stor att jag går och småpillar med den ända in i slutet. Tror ändå inte att jag kan göra några större ändringar, vilket jag inte vill. Jag är ju faktiskt mycket nöjd med det jag skrivit.
Men min kropp är helt förstörd efter allt soffsittande. Jag behöver MASSAGE.

1 kommentar:

Anonym sa...

902 steg är 7,51% av ditt mål på 12000 steg per dygn. Jag tror det finns ett antal lösningar på exkvationen. Förslagen är inte rangordnade.
1: Sluta med dina studier och bara gå eller helst springa 10-12 h per dag.
2: Åka till Köpenhamn och köpa piler som gör att du inte behöver sova och istället gå (nää...inte mellan skyltfönster) 10-12 h per natt.
3: Omvärdera ditt mål till 5000 steg för du är ju redan snyggast i kommunen så varför då slita skor i onödan. Jag vet ju att dina favoritskor ändå har en total livslängd på max än 1000 steg.

Tips från en som ser fram emot en trevlig fredagkväll med fler glas champagne än steg. Puss! B