22 okt. 2009

Inte min dag idag!


Idag har det inte varit en toppendag. Visserligen började den bra men sen gick det bara utför. Jag känner mig osynlig och intetsägande. I skolan fick jag höra på omvägar att den person jag ska skriva uppsats med nu har planerat att skriva med andra. Utan att hon har sagt någonting till mig! Inte speciellt snällt, tycker jag. Det innebär att jag nu inte har någon att skriva med och ev får skriva med någon jag absolut inte vill skriva med.

Jag har också fått mail från en i MQ som jag hade frågat om vi skulle dela dubbelrum när vi är i Stockholm på utbildning. Innan hade hon skrivit att hon gärna vill dela men nu helt plötsligt kom hon på att hon hade lovat någon annan sen tidigare. Och det är ju egentligen helt ok men inte för mig när jag redan fått nederlag.

Jag ringde mamma idag också. Hon hörde inte på min röst att det var jag utan började prata om annat som inte jag hade att göra med. Illa illa.

Känns inte som min dag idag och den får tummen ner från mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är då inte osynlig för oss vänner iaf!/Cissi

Anonym sa...

Håller med Cissi, men en undran går de samma utbildning som du? Är de lämpliga inom det yrket?
Kramar Höllvikarna

SaraLilja sa...

Den ena går i min klass. Den andra är färdig socionom och arbetar som utredare.
Den tredje (min mamma) är en kär och glad pensionär som är allmänt förvirrad som vi alla andra. Ska väl kanske tillägga att mamma oftast tar fel på mig och Cina. När jag ringer får jag väl i fortsättningen säga; det är Sara, din yngsta dotter ;.-) Istället för att säga; hej det är jag!