21 aug. 2008

Klockren träff!

Ibland bli det bara så där helrätt, klockrent helt enkelt. För mig var det så idag.
Jag har nämligen funderat på att måla om min hall ett tag och hade då tänkt att jag skulle göra det under mina tre veckors ledighet innan skolan börjar igen. Jag har hela tiden vetat vilken färg jag skulle ha: lila. Men när man väl står i butiken och ska välja mellan om inte 100 olika lilanyanser så i alla fall helt för många är det lätt att man blir lite villrådig. Jag blev helt förvirrad! Men efter x-antal minuterar och dividerande med mamma var jag nere i tre tänkbara alternativ. Jobbiga val!
Till slut hade jag i alla fall bestämt mig och tänkte att det västa som kan hända är att jag får måla om hallen igen. Så färgen beställdes och blandades, jag betalade, vi åkte hem och givetvis kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att börja måla direkt.
Tre timmar senare är jag själv också en aning lila men dock nöjd och klart att jag är övertygad om att det blev helrätt.

Förresten heter färgen Sara passion (fint va?) och redan efter en strykning vet jag om att jag har världens finaste hall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter fint. Jag kommer gärna och tittar.
kram åsa

Anonym sa...

Låter tjusigt.. Vill också komma och se!! // Jossan