7 maj 2010

Jag har en plan

Nu gäller det att fokusera så gått det går. Jag var på läkarbesök häromdagen och fick reda på att jag kommer att påbörja behandling på måndag. Det blir cellgifter i tre dagar på infektionen 86. Dosen som jag ska få är väldigt stark och för att skydda njurarna kommer jag att få ”vattendropp” under resterande del av dygnet. Detta innebär att jag måste stanna kvar i fyra till fem dagar! (jag som hatar att sova på sjukhus). Sen gäller sprutor tre dagar i veckan under resten av månaden, som jag själv ska ge mig (Jag vet en som kommer att svimma dessa kvällar!) Efter detta är det tänkt att jag ska upprepa behandlingen ytterligare en gång. Och sen ska de vara borta, hade jag tänkt!

Känns bra att komma igång men självklart är jag väldigt rädd och ledsen. Det kommer att bli tuffa månader framöver.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir en tuff tid för en tuff brud, men du har rätt sedan är skiten borta.Kramar från Beryl o Bertil

Fia sa...

Det blir tufft, men du är stark! Kämpa på, jag håller mina tummar och tår och skickar energi för att allt går enligt din plan! Tänk positiva tankar och på er kommande usa-tripp! :) Kramar!

åsa sa...

Jag gillar din plan!
Jag sällskapar dig gärna på sjukhuset om du får och vill ha besök. Dag eller natt. Bara hör av dig!
KRAM!

Petra W sa...

Du fixar detta Sara!!
Håller tummarna för dig att du kommer må så bra som möjligt!
Skickar en bamse kram till dig!