15 aug. 2009

Nu är det min tur

För en hel del är det dags att gå tillbaka till det vanliga livet med jobb, skola, läxor, fritidsaktiviteter, tidiga morgnar och andra krav och måsten. Semester och sommarlov är med andra ord slut!

Men för min del har det precis börjat. Sommarlovet är här. Jag gjorde mitt sista arbetspass igår och ser verkligen framemot tre veckors semester nu. Som student blir det att man till viss del får vända på ledighet. Först får man jobba för att kunna bbetala sina räkningar och fylla alla andra pengahål som sinnat under terminen. Sen vill man givetvis också tjäna ihop pengar så att man sen kan få lite ledigt och bara vara.

Under dessa jobbveckor har jag arbetat på två olika ställen samtidigt. Så klart har det känts som att jag bara har jobbat och jobbat utan att ha möjlighet att vara med på mycket skoj. Men så är det ju inte utan visst har jag också vara med om en massa roliga sommaräventyr. Här kommer lite jag har sysslat med (förutom jobb då!)...........

.........grillat......

........följt med Björn, Emma och Roger (Björns bror) på golfbanan.......

.........firat Emmas 9 årsdag med våfflor, glass, grädde, sylt och familj........

.........rensat ogräs och bland annat planterat tomat, timjan, oregano, mynta och citronmeliss......

.........haft bad och grillkvällar med familj och vänner.......

.......jag har oxå bränt mig!

Inga kommentarer: